The personal experiential space as an introductory anchor in the knowledge of the requests of the environment in technology
DOI:
https://doi.org/10.30972/arq.0216700Keywords:
Technology, Materiality, Analysis, DisciplineAbstract
This Practical is developed in the subject Introduction to Constructions of the technological-construction area, first year, of the Architecture career, FAUD, UNMDP, and describes the experience of the technological component in architecture.
Its purpose is to guide the gaze, the perception from the everyday to the technological discipline, from the systematic observation of a known place, his bedroom. Its performance includes tasks of survey, interpretation, modeling, research and analysis. It reflects on what exists, comparing it with the specific ideal of each request to conclude on superior alternatives.
It is proposed as an initial space for clarification and anchoring of the themes of the area to apprehend a material reality of difficult synthesis.
References
Fenoglio Carlos (2019). Propuesta presentada en el Concurso Público de Oposición y Antecedentes. Mar del Plata 21 de octubre de 2019. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño. Universidad Nacional de Mar del Plata. Disponible en: https://campusfaud.mdp.edu.ar/course/view.php?id=55
Freire, Paulo (2012). Pedagogía de la autonomía. Saberes necesarios para la práctica educativa. 2° ed. 4° reimp. Buenos aires (Argentina). Ed. Siglo Veintiuno.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores ceden a Arquitecno los derechos de publicación de sus trabajos, toda vez que hayan sido admitidos como parte de alguno de sus números. Ellos, no obstante, retienen los derechos de propiedad intelectual y responsabilidad ética así como la posibilidad de dar difusión propia por los medios que consideren.