Science teaching for all or for an elite?: converging views from different theoretical perspectives
DOI:
https://doi.org/10.30972/riie.073674Keywords:
formers formation, formation sector, formation group, analysis, interpretation and comprehensionAbstract
It has been repeatedly stated that many secondary students have little identification with the science that is taught at school. Studies point out students‟ lack of interest, scarce previous knowledge to understand science content, and poor learning outcomes. This state of affairs is more evident in schools with students with a weak socio-economic background, who are at a disadvantage in terms of the cultural capital that school legitimates In this paper we intend to shed light on this issue from four theoretical perspectives: the theoretical framework of „public understanding of science‟; views from the sociology of education („labelling theory‟ and „self-fulfilling prophecy‟); the so-called „cultural perspectives‟ in didactics of science (i.e. science education as a discipline); and fourthly, a perspective founded on the philosophy of science: teachers‟ images of science from a model-based view.Downloads
Published
2015-08-29
How to Cite
Pujalte, A., Adúriz Bravo, A., & Porro, S. (2015). Science teaching for all or for an elite?: converging views from different theoretical perspectives. Revista Del Instituto De Investigaciones En Educación, (7), 36–49. https://doi.org/10.30972/riie.073674
Issue
Section
Artículos basados en investigación empírica
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).