Resisting the pandemic from the margins of the school system: the case of High School n° 60 in Greater Resistencia
DOI:
https://doi.org/10.30972/riie.12155566Keywords:
high school - pandemic- resistance- vulnerabilityAbstract
This paper aims to problematize the experience undergone by teachers and students at a High School in Resistencia (capital city of the province of Chaco in Argentina) to face the COVID-19 pandemic. The analysis is done through analytical concepts from historical materialism and contemporary authors from both critical sociology and critical pedagogy. The specific objective is to analyze the impact of the pandemic and Mandatory Preventive Social Isolation, which implied school closures in 2020, on the pedagogical practices of a high school, observing the correlation between institutional strategies and the students and their families practices. We acknowledge that the particular case analyzed here- that of Angel Vicente Peñaloza High School N°60 - is similar to that of a large number of high schools in our country and in Chaco, historically characterized by social vulnerability situations.Downloads
Published
2021-08-30
How to Cite
Graciosi Barrios, M. A. (2021). Resisting the pandemic from the margins of the school system: the case of High School n° 60 in Greater Resistencia. Revista Del Instituto De Investigaciones En Educación, 12(15), 27–43. https://doi.org/10.30972/riie.12155566
Issue
Section
Artículos basados en investigación empírica
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).