Educational institutions in unexpected settings
DOI:
https://doi.org/10.30972/riie.12155568Keywords:
education- information and communication technologies- educational institutionspandemic educationAbstract
In the following article we are going to analyze the impact that the coronavirus pandemic (COVID-19) has had in our country, specifically in the field of education. We will try to make a synthetic description of how, from the suspension of face-to-face classes, educational institutions were forced to implement emergency remote teaching that promoted the use of information and communication technologies (ICT) to sustain pedagogical continuity. and maintain the links between teachers and students. Our main interest is related to reflecting on the institutional actions and adaptations that were implemented. At the same time, we will analyze the nuances that could arise in some institutional settings and we will try to detect some alternatives that could be glimpsed in the face of a post-pandemic scenario, pointing to the future (and possible futures), asking ourselves about the importance of devising or rethinking institutional projects that include ICT in a comprehensive and long-term manner.Downloads
Published
2021-08-30
How to Cite
Cossio, C. V., & Gómez Alegre, M. A. (2021). Educational institutions in unexpected settings. Revista Del Instituto De Investigaciones En Educación, 12(15), 55–67. https://doi.org/10.30972/riie.12155568
Issue
Section
Artículos basados en investigación empírica
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).