Popular movements and their educational praxis. Contributions to think about youth and adult education
DOI:
https://doi.org/10.30972/riie.13186350Keywords:
youth and adult education – training – popular movements – praxisAbstract
This work is based on the extension and research experience of our team together with popular social movements. For several years, we have been inquiring about their educational praxis, paying attention to the formative aspects of their daily activities, and analysing the systematic processes of formation and the approach to schooling in these movements. We conceive all these instances are significant spaces for the construction of subjectivities. From this perspective, we understand that the experience and the pedagogical reflection that we have developed in tandem with the movements can contribute with significant dimensions of analysis to think about the practices that occur in other scenarios within the field of Youth and Adult Education (EDJA3 ). These dimensions refer to the ways in which the meaning of educational activities is constructed, to the decisions related to what and how to learn considering the relationship between knowledge, life, experience and doing, and toe the subjective dimension and the place of the subjects in the educational processes.Downloads
Downloads
Published
2022-12-27
How to Cite
Di Matteo, Álvaro J., & Vila, D. G. (2022). Popular movements and their educational praxis. Contributions to think about youth and adult education. Revista Del Instituto De Investigaciones En Educación, 13(18), 125–141. https://doi.org/10.30972/riie.13186350
Issue
Section
Ensayos de reflexión teórica
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).