Integrated and Inclusive Content Learning and Foreign Languages through Drama

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30972/clt.0216906

Keywords:

Bilingual education, CLIL approach, Drama, Inclusive education, UDL

Abstract

The main purpose of this article is to give a response to the educational need of reaching an inclusive bilingual education based on the CLIL approach (content and language integrated learning) by proposing the use of pedagogic Drama within the Universal Design for Learning framework in the context of Primary Education. Inclusive education has been a challenge since the establishment of bilingual teaching. Teaching and learning content through foreign languages implies the use of methods and resources that contribute to a meaningful learning.

Author Biography

Rebeca Mesas Jiménez, Universidad Rey Juan Carlos

profesora de didáctica del inglés como lengua extranjera de la Universidad Rey Juan Carlos de Madrid. Licenciada en Traducción e Interpretación por la Universidad Pontificia Comillas  y en Magisterio por el Centro Universitario de Educación. Cuenta con un Máster Universitario en Enseñanza del Español como Lengua Extranjera por la Universidad Complutense y otro Máster en las tecnologías de la información y la comunicación en la enseñanza y el tratamiento de las lenguas por la UNED. Actualmente, entre sus líneas de investigación se encuentran el enfoque AICLE, el uso de metodologías activas, la implantación del Diseño Universal para el Aprendizaje y la inclusión educativa en el marco de la enseñanza bilingüe.

Published

2023-09-28

How to Cite

Mesas Jiménez, R. (2023). Integrated and Inclusive Content Learning and Foreign Languages through Drama. Cuadernos De Literatura, (21), e2113. https://doi.org/10.30972/clt.0216906

Issue

Section

Artículos libres