The formers formation: a field to be discovered from its professional section
DOI:
https://doi.org/10.30972/riie.063679Keywords:
formers formation, formation sector, formation group, analysis, interpretation and comprehensionAbstract
Going into - from half of the 90 decade - in the field of formers formation, appeared the neccessity to clarify our epistemological placement to enter upon, that means be conscious of its basis. In thisway the historical, social, cultural and subjective was recovered, as inherent dimensions to complex field in the formers formation. From this decision, three theoretic lines were selected -among others- that put ourselves close to understand the field of formers formation; the relation between epistemology and formation, the sciences in education and the field of formers formation and the problematical of formation from the psychoanalitical point of view, psychosocial and sociological - cultural. To finish with these, we use as an objectiv device of what it is support, the analysis of two singular moments of a group during their way to professional posgraduate formation.Downloads
Published
2015-06-30
How to Cite
Alonso, M. C., & Ormaechea, S. E. (2015). The formers formation: a field to be discovered from its professional section. Revista Del Instituto De Investigaciones En Educación, (6), 5–19. https://doi.org/10.30972/riie.063679
Issue
Section
Artículos basados en investigación empírica
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).