Dilemmas and challenges of training for work in youth and adult education
DOI:
https://doi.org/10.30972/riie.11144672Keywords:
education - training - youth and adults - workAbstract
This article presents formative and curricular concerns raised by teachers of primary-level educational centers for young people and adults, within the framework of a training process carried out in 2018 and 2019. This educational experience was produced by institutional agreement between a research team of the National University of Córdoba and the modality of education for young people and adults of the Municipality of the City of Córdoba, Argentinian. The discussions, reflections and developments around the Training and Work Area, produced under a workshop methodology, are specifically collected in this article. Three dimensions are presented that can be understood as dilemmas assumed by job training as a primary level curricular space for youth and adults: 1-Theoretical-conceptual dimension on training and work; 2-Social and pedagogical dimension: knowledge of work and trajectories; 3-Contextual-territorial dimension: the school and the neighborhood. Finally, these dimensions are recovered to leave raised the main challenges of the curricular area.Downloads
Published
2020-12-29
How to Cite
Bowman, M. A. (2020). Dilemmas and challenges of training for work in youth and adult education. Revista Del Instituto De Investigaciones En Educación, 11(14), 70–81. https://doi.org/10.30972/riie.11144672
Issue
Section
Artículos basados en investigación empírica
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).