I learn at home: a retrospective view between educators and support team about an educational-community intervention device of Red Andando
DOI:
https://doi.org/10.30972/riie.13165755Keywords:
Community organizations - Support team - InterventionsAbstract
Generally, community proposals working with and for childhoods tend to be thought of as a homogeneous universe and this idea contributes to make them invisible and erase their history. With the aim of problematizing such over-simplification, this article recovers how and with what criteria, popular educators and the support team of the Red Andando (Merlo-Moreno) community center have planned and developed a distance teaching proposal during the first year of isolation and preventive compulsory social distancing for 1580 children between 45 days and 5 years old. Through participant observation in their training workshops, in-depth interviews and the analysis of documented materials (books, videos, virtual meetings recordings), we will analyze, from the actors’ point of view, what interventions and perspectives guided the project.Downloads
Published
2021-12-16
How to Cite
García, A. P., & Davio, S. M. (2021). I learn at home: a retrospective view between educators and support team about an educational-community intervention device of Red Andando. Revista Del Instituto De Investigaciones En Educación, 12(16), 35–50. https://doi.org/10.30972/riie.13165755
Issue
Section
Artículos basados en investigación empírica
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).