School, pandemic and digital technologies: experiences of two young high school students in Mexico city
DOI:
https://doi.org/10.30972/riie.13176124Keywords:
distance education - qualitative analysis - school activities - student participationAbstract
Given the scarce existence of studies that tell the experiences of students attending school during the Covid-19 pandemic in Mexico, this research seeks to analyze from a qualitative perspective the experiences of two young high-school students when attending their classes with digital technologies during confinement. From the Socio-Cultural Theory we narrate and examine the educational activities and the different ways in which students participate. The findings show, on one hand, that young people face exercises saturation, tedious dynamics, and a limited participation in sending and receiving homework and, on the other, that when they had the opportunity to give a small twist to their activities, they did. This reveals that distance classes did not represent major transformations of what happened in the face-to-face format, which leads us to pose new challenges to transform educational practices.Downloads
Published
2022-09-12
How to Cite
Guerrero Salinas, M. E., & Valdivia Sánchez, C. P. (2022). School, pandemic and digital technologies: experiences of two young high school students in Mexico city. Revista Del Instituto De Investigaciones En Educación, 13(17), 161–181. https://doi.org/10.30972/riie.13176124
Issue
Section
Sección especial: Laboratorio de Educación, Tecnología y Sociedad: 15 años de trabajo
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).