Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 8 (2016)
No. 8 (2016)
Published:
2016-05-29
Artículos basados en investigación empírica
Public lecture on native populations. Universidad Nacional de la Patagonia San Juan Bosco: experiences, questioning and challenges
Sonia Liliana Ivanoff, Daniel Leonidas Loncon
23-32
PDF (Español (España))
Indigenous participation in a conventional university. Experiences, subjects and knowledge
Laura Liliana Rosso
33-46
PDF (Español (España))
University as a boundary? Affirmative action policies for indigenous in Brazil
Juliana Jodas
47-66
PDF (Español (España))
Indigenous in higher education and intercultural possibilities of dialogue. The experience of the Red de Saberes Program-MS/Brazil
Antonio Hilario Aguilera Urquiza
67-80
PDF (Español (España))
Selective process of the licenciatura intercultural indígena -Teko Arandu: evaluating the differentiated access to a specific course for the guarani and kaiowá in the Federal University of Grande Dourados – UFGD
Cássio Knapp, Andérbio Márcio Silva Martins
81-110
PDF (Español (España))
Higher education as a demand and as a resource in dispute in interethnic spaces. An analysis at Salta Wichí communities
Gloria Mancinelli
111-128
PDF (Español (España))
The higher education for indigenous people in the Brazilian Constitutional Court discourse: an analysis of the judgment ADPF N. 186 of the Supreme Court
Eduardo Harder, Analía Elisa de Castro Freitas
129-142
PDF (Español (España))
Reseñas de tesis de grado y posgrado
Prácticas educativo-lingüísticas en la modalidad EIB: una aproximación etnográfica a las clases de Qom la’aqtaqa en una escuela periurbana del barrio Mapic (Resistencia, Chaco)
Mónica Marisel Medina
143-145
PDF (Español (España))
Aprender de las dos ciencias. Etnografía con jóvenes wichí en la educación superior de Salta
Soledad Aliata
146-149
PDF (Español (España))
Intelectuais indígenas e a construção da universidade plurietnica no Brasil–povos indígenas e os novos contornos do programa de educação tutorial/conexões de saberes
Talita Lazarin Dal‟ Bó
150-152
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Indexaciones
Indexaciones