Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 16 (2021): Dossier temático
Vol. 12 No. 16 (2021): Dossier temático
INFANCIAS, SUBJETIVIDADES Y PRÁCTICAS DE EDUCACIÓN Y CUIDADO: APORTES PARA NUEVOS COMIENZOS
Published:
2021-12-16
Editorial
EDITORIAL
Marta Susana Bertolini, Norma Elena Bregagnolo, Claudio Núñez
1-5
PDF (Español (España))
Artículos basados en investigación empírica
Quality in curriculum decision-making in early childhood education (in classrooms for children of 4 and 5 years old)
María Eugenia Herrera Vegas, Patricia M. Sarlé
6-22
PDF (Español (España))
Contributions to teacher training: the game as a right in a pandemic context - the right to play in post-pandemic school
Noemí E. Burgos, María Fernanda de Casali, Mariana Ingenthron
23-34
PDF (Español (España))
I learn at home: a retrospective view between educators and support team about an educational-community intervention device of Red Andando
Analía Paola García, Silvina Mariela Davio
35-50
PDF (Español (España))
Teacher training, curriculum and childhood in traditional communities in The Amazon
Fabiola Aparecida F. Damacena, Raquel Lopes
51-68
PDF (Español (España))
Dialogic Literary Gatherings in Primary Education. A case study
María Chica Ramírez, Analia E. Leite Mendez
69-88
PDF (Español (España))
Learning situations in pandemic contexts. Are they new ones?
Nathalia Valeria Mezzano, Erica Eliana Ojeda, Mariana Leonor Aguirre
89-97
PDF (Español (España))
The mothering practices of the Caregiver Mothers of the QOM Culture as content for teacher training in an intercultural perspective
Sylvia Edith Sandoval, Amancia Silvestre, Annek Shawny Zamora Aray
98-114
PDF (Español (España))
Ensayos de reflexión teórica
Childhoods, fake news and (de) democratization in Latin America: how to establish other beginnings through education?
Heloísa Andreia de Matos Lins, Janaina Cabello, José Orlando Ferreira de Miranda Júnior
115-133
PDF (Español (España))
Comprehensive Sexual Education and Childhood: issues raised in brazilian studies within the Latin Caribbean context
Claudionor Renato da Silva
134-150
PDF (Português (Brasil))
Reseñas de tesis de grado y posgrado
El cancionero infantil en jardines de infantes de la ciudad de Resistencia. Características y modos de circulación
María de los Milagros Romero Vaccaro
151-154
PDF (Español (España))
Reseñas y comentarios de libros académicos
Pedagogía del nivel inicial: mirar el mundo desde el jardín autor: Daniel Brailovsky
Carla Antonella Solis
155-157
PDF (Español (España))
Language
English
Español (España)
Indexaciones
Indexaciones